Çok Yakında

BREV OG TELEFONOPKALD FRA DANSKE BANK VÆKKER IRRITATION OG BEKYMRING HOS KUNDER

Şubat 6th, 2016 | by Sadi Tekelioglu
BREV OG TELEFONOPKALD FRA DANSKE BANK VÆKKER IRRITATION OG BEKYMRING HOS KUNDER
Danimarka
0

Mistænkeliggørende brev fra Danske Bank!
Brev og telefonopkald fra Danske Bank vækker irritation og bekymring hos kunder
Et såkaldt informationsbrev fra Danske Bank til nogle af bankens kunder vækker undren og bekymring hos kunderne. I brevet opfordrer Danske Bank sin kunde til at ringe til banken og fortælle om den måde, vedkommende bruger Danske Bank. Flere kunder siger, at de oplevede efterfølgende opkald og samtale som meget ubehageligt.
Mange af bankens kunder oplever, at de bliver mistænkeliggjort på grund af nogle formuleringer i brevet. Der står f. eks:
“Vi skal bruge oplysningerne, så vi kan dokumentere over for myndighederne, at vi ikke
bliver brugt til f.eks. hvidvask af penge eller finansiering af kriminalitet.
Vi kan se, at vi har behov for yderligere oplysninger om din måde at bruge os på. For at
være sikre på, at vi får de nødvendige oplysninger, er det meget vigtigt, at du ringer og
giver os oplysningerne inden den 1. april 2016.”

Ud over breve ringes modtagere op af bankens personale og får stillet ”mærkelige” spørgsmål som f. eks. ”Hvor mange gange tror du, du vil overføre penge til udlandet i løbet af 2016?” og ”Er der et fast beløb, som du ønsker at overføre f.eks. hver måned ?”
Kuzey har talt med nogle af Danske Banks kunder, som har modtaget disse breve. En af kunderne fortæller, at hun fik oplyst, at omkring 60.000 kunder har modtaget brevet, mens en anden kunder fik oplyst, at 5.700 kunder fik brevet, altså to vidt forskellige svar på samme spørgsmål!
En kunde, som gerne vil være anonym, men hvis identitet er redaktionen bekendt, oplyser, at bankens personale ikke havde helt check på samtalen, da de på ingen måde svarer tilfredsstillende på nogle spørgsmål som f. eks. : ”Hvilken segment af jeres kunder har fået brev ?”og ”Har banken haft behov for at komme i kontakt med en bestemt befolkningsgruppe af bankens kunder ?”

”Banken har i forvejen alle de oplysninger om os. Vores cpr numre, telefon numre, mailadresser og kopi af pas eller kørekort har de også i forvejen. De kan også se i deres registreringer, hvordan vi bruger banken” siger en anden kunde og tilføjer, at han overvejer at skifte bank.

Desuden trues kunden med ikke at kunne tilbydes de samme produkter, som vedkommende i dag betaler for, ifald banken ikke modtager de oplysninger, som banken beder om indenfor en bestemt tidsfrist: “Hvis vi ikke får de nødvendige oplysninger inden fristens udløb, kan vi desværre ikke tilbyde de samme produkter og services, som du har i dag. Det betyder, at du fra den 1. april 2016 ikke længere på din mobil-, tablet- og netbank kan betale regninger eller overføre penge.”

Yorumlara kapalıdır.